Metody ilościowe w rynkach finansowych - Sikorska-Dzięgielewska Krystyna - Test


  • 20 lis, 2016

Opis materiału

Opis: 
1. Etap projektowania próby w procesie badawczym obejmuje określenie: 1) populacji, z której zostaną wybrane elementy próby 2) wielkości próby 3) operatu losowania 4) reprezentatywności badania 5) metod kodowania danych 6) inne (jakie?) ……………………… 7) żadne z powyższych 2. Prowadzący badanie próbuje ocenić potencjalny rynek dla nowego produktu skierowanego do emerytów i śledzi blogi internetowe prowadzone przez seniorów. Którym z następujących źródeł się posługuje: 1) Wewnętrznym źródłem danych pierwotnych 2) Zewnętrznym źródłem danych pierwotnych 3) Zewnętrznym źródłem danych wtórnych 4) Wewnętrznym źródłem danych wtórnych 3. W kwietniu ubr. Badano znajomość marki PZU na rynku. W dwóch niezależnych badaniach sprawdzana była znajomość spontaniczna i wspomagana. Jakich zależności można się spodziewać?: 1) Znajomość spontaniczna była większa niż znajomość asystowana 2) Znajomość spontaniczna była niższa niż asystowana 3) Obydwa wyniki były podobne 4) Aby odpowiedzieć należałoby znać wyniki 5) Badania znajomości marki nie przeprowadza się na rynku usług ubezpieczeniowych 4. Które z poniższych są zaletami danych pierwotnych (w porównaniu do danych wtórnych): 1) Są tanie w pozyskaniu 2) Zazwyczaj pasują do danego problemu badawczego 3) Są na ogół bardziej dokładne niż dane pierwotne 4) Można je pozyskać szybciej niż wtórne 5) Inne (jakie?) ……………………… 6) Inne (jakie?) ……………………… 5. Pytania zamknięte w kwestionariuszu: 1) Są chętniej wypełniane przez respondenta bo dają dużą swobodę odpowiedzi 2) Powinny być umieszczane na końcu formularza 3) Stosowane są wówczas gdy cel badania jest ukrywany przed respondentem 4) łatwiej jest kodować 5) żadne z powyższych 6. Jeżeli reprezentatywność badania wg płci okaże się, że x2emp=2,12, a x2α=2,89, to: 1) Badania nie można uznać za reprezentatywne w całości 2) Badanie można uznać za reprezentatywne ze względu na płeć 3) Badania nie można uznać za reprezentatywne w całości 4) Badania na pewno nie można uznać za reprezentatywne w zakresie płci, ale nie wiadomo jak kształtować będzie się ocena według innych cechach 7. Przeprowadzenie wywiadu osobistego w miejscu zamieszkania respondenta z użyciem kwestionariusza papieru i długopisu nosi nazwę (podkreśl): CATI, CAPI, IDI, Badanie internetowe, PAPI, FGI, inne (jakie?) ……………………… 8. W raporcie z badania marketingowego w części zasadniczej: 1) Nie należy używać słów typu: ankietowany, pytanie, respondent 2) Można „wzbogacić” tekst o wykresu 3) Nie wolno wykorzystywać wypowiedzi respondentów (nawet w formie cytatów) 4) Należy zaokrąglić liczby 5) żadne z powyższych 9. W jakich celach przeprowadza się badania pilotażowe? - - - - - - 10. W poniższej tabeli zaprezentowano dane prezentujące korzystanie przez klientów z pożyczek typu „chwilówki” wg ich wykształcenia (uwaga: w tabeli są liczebności odpowiedzi). Sporządź prawidłowy wykres, który mógłby znaleźć się w raporcie z tego badania. podstawowe zawodowe średnie wyższe OGÓłEM NIE 43 88 116 72 319 TAK 48 39 32 12 131 SUMA 81 127 148 84 450 11. Jaki typ wykresu (kołowy, słupkowy, liniowy, kolumnowy) NAJBARDZIEJ nadaje się do prezentacji następujących zjawisk: 1) Wykształcenie respondentów uczestniczących w badaniu 2) Odsetek studentów, którzy planują wyjechać na Erasmus 3) średnia wysokość rachunku płaconego za zakupy w poszczególne dni tygodnia w sklepie Piotr i Paweł 4) Banki, z których korzystają studenci UEP 5) średnia ilość punktów uzyskiwana na egzaminach maturalnych z języka polskiego w latach 2004-2014 w Wielkopolsce 6) Odsetek emerytów, którzy chodzą z listą na zakupy według płci 7) Odsetek emerytów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy byli przynajmniej raz u fryzjera 8) Odsetek Polaków posiadających konto w banku w latach 2004 – 2014 9) Zawody respondentów biorących udział w badaniu 10) Marka i samochód, które posiadają gospodarstwa domowe 11) Płeć Odsete
Przedmiot: 
Metody ilościowe w rynkach finansowych
Kierunek: 
Finanse i rachunkowość
Rodzaj materialu: 
Test
Wykładowca: 
Olejnik Iwona



Nie posiadasz wystarczającej ilości punktów aby odblokować ten materiał.

Zdobądź więcej punktów. O systemie punktów przeczytasz tutaj.