- 20 lis, 2016
Opis materiału
Opis:
ANALIZA RYNKU
Istota analizy rynku -> zespół czynności zmierzających do powstawania racjonalnych przesłanek, podejmowanie bieżących decyzji dotyczących obsługi rynku we wszystkich wymiarach
Analiza rynku -> podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie stanowi podstawę działalności i zamierzeń każdego przedsiębiorstwa. Ma na celu zbadanie i ustalenie możliwości, i umiarkowań z jakimi musi się liczyć przedsiębiorstwo w swych działaniach produkcyjnych, usługowych i handlowych.
Proces analizy rynku:
1. Obserwacja rzeczywistości rynkowej
2. Diagnoza współwystępowania zjawisk i zależności przyczynowo-skutkowych
3. Zbudowanie modelu
4. Przewidywanie przyszłości na podstawie modelu
Rodzaje analizy rynku
• Jakościowa
o Określenie rodzaju i potrzeb nabywców, segmentów na których występują
o Rozpoznanie konkurentów
o Określenie kanałów rynku i ich uczestników
o Zakres stosowania i skuteczność instrumentów marketingowych
• Ilościowa
o Potencjalna wielkość rynku
o Wzrost ubiegły i przewidywany rynku
o Udział własny w rynku
o Wielkość udziału ważniejszych konkurentów
o Poziom i przewidywanie zmiany cen
o Innowacje produktów
Metody analizy rynku:
• Metody ekonometryczne
• Bezpośrednie badanie rynku - badania marketingowe
• Metody taksonomicznie – analiza przestrzenna rynku
• Metody heurystyczne (pozaekonometryczne) – przydatne w jakościowej analizie rynku (doświadczenia, wiedza, intuicja)
Analizy i badania…
• Rynkowe
o rynek - pojęcie pierwotne
o charakter obiektywny
o cel - poznanie sytuacji rynkowej i określenie udziału w rynku
o obszary - analiza rynku i prognozowanie
• marketingowe
o marketing - pojęcie wtórne
o charakter subiektywny
o cel
Przedmiot:
Metody ilościowe w rynkach finansowych
Kierunek:
Finanse i rachunkowość
Rodzaj materialu:
Notatki
Wykładowca:
Olejnik Iwona
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz