Metody ilościowe w rynkach finansowych - Sikorska-Dzięgielewska Krystyna - Notatki


  • 20 lis, 2016

Opis materiału

Opis: 
ANALIZA RYNKU Istota analizy rynku -> zespół czynności zmierzających do powstawania racjonalnych przesłanek, podejmowanie bieżących decyzji dotyczących obsługi rynku we wszystkich wymiarach Analiza rynku -> podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie stanowi podstawę działalności i zamierzeń każdego przedsiębiorstwa. Ma na celu zbadanie i ustalenie możliwości, i umiarkowań z jakimi musi się liczyć przedsiębiorstwo w swych działaniach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Proces analizy rynku: 1. Obserwacja rzeczywistości rynkowej 2. Diagnoza współwystępowania zjawisk i zależności przyczynowo-skutkowych 3. Zbudowanie modelu 4. Przewidywanie przyszłości na podstawie modelu Rodzaje analizy rynku • Jakościowa o Określenie rodzaju i potrzeb nabywców, segmentów na których występują o Rozpoznanie konkurentów o Określenie kanałów rynku i ich uczestników o Zakres stosowania i skuteczność instrumentów marketingowych • Ilościowa o Potencjalna wielkość rynku o Wzrost ubiegły i przewidywany rynku o Udział własny w rynku o Wielkość udziału ważniejszych konkurentów o Poziom i przewidywanie zmiany cen o Innowacje produktów Metody analizy rynku: • Metody ekonometryczne • Bezpośrednie badanie rynku - badania marketingowe • Metody taksonomicznie – analiza przestrzenna rynku • Metody heurystyczne (pozaekonometryczne) – przydatne w jakościowej analizie rynku (doświadczenia, wiedza, intuicja) Analizy i badania… • Rynkowe o rynek - pojęcie pierwotne o charakter obiektywny o cel - poznanie sytuacji rynkowej i określenie udziału w rynku o obszary - analiza rynku i prognozowanie • marketingowe o marketing - pojęcie wtórne o charakter subiektywny o cel
Przedmiot: 
Metody ilościowe w rynkach finansowych
Kierunek: 
Finanse i rachunkowość
Rodzaj materialu: 
Notatki
Wykładowca: 
Olejnik Iwona



Nie posiadasz wystarczającej ilości punktów aby odblokować ten materiał.

Zdobądź więcej punktów. O systemie punktów przeczytasz tutaj.