Koncepcje zarządzania - Janusz Rymaniak - Literatura


  • 14 sty, 2013

Opis materiału

Opis: 
W szybko zmieniającej się współczesnej gospodarce poszukiwane są nowe efektywniejsze sposoby zarządzania. Podręcznik obejmuje wiedzę o nowoczesnych koncepcjach i metodach zarządzania oraz możliwościach i efektach ich zastosowania w praktyce. Autor przedstawił najpopularniejsze z tych koncepcji i metod, jak benchmarking, outsourcing, lean management, wewnętrzna konkurencja, time based management, organizacja oparta na wiedzy, organizacja wirtualna, organizacja sieciowa, reengineering. Ponieważ od wyboru konkretnej metody zarządzania może zależeć pozycja firmy na rynku oraz jej zdolność do wygrywania w walce konkurencyjnej, ważne jest posiadanie wiedzy pozwalającej właściwie dobrać metody zarządzania. Liczba stron 180 Rok wydania 2008 Miejsce wydania Warszawa Wydanie III Oprawa miękka Spis treści Wstęp Rozdział 1. Benchmarking Pojęcie benchmarkingu Obiekty benchmarkingu Rodzaje benchmarkingu Metodyka Bariery benchmarkingu Podsumowanie Rozdział 2. Outsourcing Pojęcie outsourcingu Nowa treść funkcji zaopatrzenia Nowa sytuacja dostawców Lokalizacja źródeł zaopatrzenia - przykład Mercedesa Outsourcing usług Problem kosztów Blaski i cienie outsourcingu Rozdział 3. Lean management Japoński rodowód koncepcji Założenia i komponenty lean management Lean management w świetle badań empirycznych Warunki kulturowe wprowadzania lean management Czym właściwie jest lean management Rozdział 4. Wewnętrzna konkurencja i kształtowanie jakości Ocena wydajności w japońskich przedsiębiorstwach Mechanizm awansowania System zapewnienia jakości Japońskie koncepcje zarządzania w świetle położenia gospodarczego Japonii Rozdział 5. Time based management Czas jako atut strategiczny Podstawy koncepcji skierowanej na czas Główne części składowe tbm Rozdział 6. Organizacja oparta na wiedzy Epoka wiedzy i informacji Pojęcie organizacji opartej na wiedzy Cechy organizacji opartej na wiedzy Warunki niezbędne do osiągnięcia efektów ze zdobytej wiedzy Strategia zdobywania wiedzy Rozdział 7. Wirtualna organizacja Wprowadzenie Ewolucja koncepcji wirtualności Różne zastosowania wirtualnej organizacji Wirtualne przedsiębiorstwo Problem zaufania Konsekwencje dla zarządzania Rozdział 8. Reengineering Geneza reengineeringu Definicja reengineeringu i słowa kluczowe Podstawowe zasady Technologia informacyjna w reengineeringu Główne postacie reengineeringu Wprowadzenie koncepcji w życie Rezultaty wprowadzenia reengineeringu Spory i dyskusje wokół reengineeringu Przyczyny rozczarowania reengineeringiem Rozdział 9. Metodyka myślenia sieciowego Wprowadzenie Podstawy teoretyczne metodyki Fazy metodyki myślenia sieciowego Ustalanie celów i modelowanie sytuacji problemowej Analiza wzajemnych oddziaływań Ujęcie i interpretacja możliwości zmian sytuacji Objaśnienie możliwości kierowania zmianą Planowanie strategii i działań Wprowadzenie rozwiązania problemu w życie Podsumowanie Rozdział 10. Komercjalizacja w zarządzaniu Rynek produktów zarządzania Cechy modnych koncepcji Podsumowanie ZALICZENIE W FORMIE TESTU NA PODSTAWIE KSIĄżKI!!!
Przedmiot: 
Koncepcje zarządzania
Kierunek: 
Zarządzanie
Rodzaj materialu: 
Literatura
Wykładowca: 
Janusz Rymaniak



Nie posiadasz wystarczającej ilości punktów aby odblokować ten materiał.

Zdobądź więcej punktów. O systemie punktów przeczytasz tutaj.