Rachunkowość zarządcza - # brak danych # - Notatki


  • 02 Maj, 2018

Opis materiału

Opis: 
DECENTRALIZACJA Zdecentralizowaną, będziemy nazywać taką strukturę organizacyjną firmy, w której zarządzający niższego szczebla mają możliwość podejmowania autonomicznych decyzji. Autonomia – stopień wolności w podejmowaniu decyzji Subunit (jednostka podległa) – każda wydzielona część organizacji Korzyści decentralizacji 1. Kreuje większą elastyczność (wrażliwość na potrzeby klientów, dostawców i pracowników jednostek 2. Prowadzi do szybszych przyrostów zysku poprzez szybsze podejmowanie decyzji przez menedżerów jednostek 3. Podnosi motywację do pracy menedżerów jednostek 4. Pomaga menedżerom rozwija się i uczyć 5. Pozwala skupić się menedżerom na ich pracy odciążając zarząd w wielu aspektach działalności Koszty decentralizacji 1. Może prowadzić do nieoptymalnych ze względu na cele organizacji decyzji 2. Prowadzi do nadmiernej koncentracji menedżerów niższego szczebla nad sprawami jednostek, a nie całej organizacji 3. Skutkuje duplikowaniem produkcji 4. Skutkuje duplikowaniem działań Korzyści vs. koszty decentralizacji – Z reguły decyzja o decentralizacji zapada oddzielnie dla każdej funkcji – Badania pokazują, że europejskie firmy decentralizują decyzje w zakresie struktury produkcji i strategii marketingowy – Centralizacji ulegają decyzje w zakresie długoterminowego finansowania działalności i strategii optymalizacji podatkowej – Im większa niepewność w otoczeniu firmy tym większe są spodziewane korzyści z decentralizacji CENĄ TRANSFEROWĄ nazywamy cenę po której wydzielona w ramach organizacji jednostka „sprzedaje” swoje produkty lub usługi innej jednostce tej samej organizacji. – Cena po której jest sprzedawany produkt generuje przychód dla jednej jednostki, a koszt dla drugiej – Obie wielkości mają wpływ na wynik operacyjny obu jednostek – Wynik operacyjny pomaga mierzyć osiągi danej jednostki wewnątrz organizacji Produkt pośredni to produkt transferowany pomiędzy jednostkami tej samej organizacji Ceny transferowe uproszczają proces analizowania informacji menedżerom niższego szczebla gdyż nie muszą się oni koncentrować na wynikach firmy tylko swojej jednostki. W idealnie skonstruowany systemie cen transferowych menedżer maksymalizując wynik swojej jednostki optymalizuje osiągi całej organizacji.
Przedmiot: 
Rachunkowość zarządcza
Kierunek: 
Finanse i rachunkowość
Rodzaj materialu: 
Notatki
Wykładowca: 
# brak danych #



Nie posiadasz wystarczającej ilości punktów aby odblokować ten materiał.

Zdobądź więcej punktów. O systemie punktów przeczytasz tutaj.