- 15 sty, 2017
Opis materiału
Opis:
Definicja, cel i zakres logistyki:
a)W 1948- Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu zdefiniował logistykę jako ruch, operowanie produktami z miejsc wytworzenia do miejsc konsumpcji.
b)W 1962-powstało towarzystwo Logistyczne- logistyka to proces planowania, sterowania i kontroli kosztów, przepływu i magazynowania oraz informacji- od źródeł wydobycia surowca aż do miejsca konsumpcji produktu, zgodnie z życzeniami klienta.
c)Na początku lat 90.- towarzystwo rozszerzyło definicję i scharakteryzowało ją jako proces planowania, wykonywania i kontroli wydajnego i sprawnego przepływu oraz magazynowania surowców, półfabrykatów i wyrobów gotowych, a także usług i stosowanych informacji od źródeł wydobycia surowców do klienta, zgodnie z jej oczekiwaniami.
d)Europejskie stowarzyszenie logistyki- w ramach którego w 1992- P.Bolt dokonał syntezy dotychczasowych definicji ze szczególnym uwzględnieniem integracji działalności logistycznej i określił logistykę, jako proces zarządzania całym łańcuchem dostaw.
e)Najpopularniejsza definicja logistyki- przez Council of Logistics Management- logistyka jest terminem opisującym proces planowania, realizowania i kontrolowania sprawnego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców, materiałów do produkcji, wyrobów gotowych oraz odpowiedniej informacji z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia wymagań klienta
f)Działania logistyki mogą obejmować (m.in.):
-obsługę klienta -prognozowanie popytu -kontrolę zasobów -czynności manipulacyjne - realizowanie zamówień -procesy zaopatrzeniowe.
g)Podstawowe składniki logistyki:
-fizyczny przepływ dóbr rzeczowych
-procesy informacyjno-decyzyjne
-utrzymanie zapasów rzeczowych (magazynowanie)
-infrastruktura procesów logistycznych
-koszty procesów logistycznych
h)Do podstawowych zadań logistyki zalicza się:
-usprawnienie zarządzania procesami przepływu produktów i w konsekwencji pełne zaspokojenie materialnych potrzeb uczestników procesów logistycznych
-podporządkowanie czynności logistycznych wymogom obsługi odbiorcy
-zwiększenie efektywności przepływu, co się wyraża przede wszystkim obniżeniem kosztów przepływu, a ujmując jak najszerszej- kosztów procesów logistycznych
Przedmiot:
Logistyka
Kierunek:
Stosunki międzynarodowe
Rodzaj materialu:
Egzamin
Wykładowca:
# brak danych #
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz