- 16 kwi, 2018
Opis materiału
Opis:
Podaj definicję logistyki.
Jest to proces planowania oraz kontroli działań mających na celu opłacalny ekonomicznie przepływ i magazynowanie surowców, zapasów, wyrobów gotowych oraz związanych z nimi informacji począwszy od miejsca pochodzenia do miejsca konsumpcji, w celu zaspokojenia potrzeb klienta.
2. Wymień fazy rozwoju logistyki.
• Faza I – definiowanie logistyki, zastosowanie podejścia systemowego, rozbudowa teorii analizy kosztów całkowitych – lata 60-te XX w.
• Faza II – rozwój logistyki, jako koncepcji zarządzania, łącznika pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstw – lata 70-te XX w.
• Faza III – koncepcja zintegrowanej logistyki w skali przedsiębiorstwa i ponad nim, łańcuchy logistyczne, orientacja przepływowa – lata 80-te XX w.
• Faza IV – koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw, logistyka, jako czynnik konkurencji, znaczenie informacji i komunikacji, rozwój rynku usług logistycznych – lata 90-te XX w.
• Faza V – zarządzanie globalnymi łańcuchami dostaw, włączenie klienta do łańcuchów dostaw, doskonalenie obsługi klienta, wzrost świadomości ekologicznej – od połowy lat 90-tycg XX w.
• Faza VI – koncepcja zamkniętej pętli łańcucha dostaw, rozwój globalnych łańcuchów dostaw, wykorzystanie internetu – XXI w.
3. Przedstaw koncepcję punktu rozdziału.
Punkt rozdziału - jest to miejsce składowania głównych zapasów w przepływie strumieni towarów. Punkt ten oddziela obszary zapotrzebowania niezależnego i zależnego w strumieniu przepływów danego materiału.
Koncepcja punktu rozdzielającego wynikła z chęci obniżenia całkowitego poziomu zapasów w łańcuchu dostaw.
4. Jaka jest różnica pomiędzy popytem zależnym i niezależnym?
Popyt zależny może wynikać z zapotrzebowania na wyroby wyższej złożoności. Popyt niezależny powstaje na rynku.
5. Podaj przykłady lokalizacji punktu rozdziału dla konkretnych produktów.
• Produkty codziennego użytku (spożywcze, kosmetyczne) położenie pierwsze, towary blisko rynku
• Towary drogie, luksusowe np. samochody położenie 3 lub 4, duża możliwość ingerencji klienta w produkt finalny.
Przedmiot:
Logistyka
Kierunek:
Zarządzanie
Rodzaj materialu:
Test
Wykładowca:
Czyżewski Andrzej - Bazyli
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
test
test