Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 33

· Użytkowników online: 0

· Użytkowników: 30,915
Nawigacja
Jak napisać e-mail do wykładowcy?
styczeń
01
1970
Jak napisać e-mail do wykładowcy?
Jak napisać e-mail do wykładowcy?

Pisanie maili do wykładowców bardzo często przysparza studentom niemało zgryzot. Jest to pole, na którym należy bardzo uważać, bowiem nawet jeżeli profesor albo doktor wydaje się być na luzie i macie z nim dobry kontakt, może poczuć się urażony wiadomością przesłaną w nieodpowiedniej formie. Warto więc zwrócić uwagę na pewne, zdawałoby się, mało istotne kwestie.



Przede wszystkim trzeba podkreślić, że oficjalnie e-mail jest listem! Często zdarza się bowiem, że studenci traktują go bardziaj jako sms, w którym można przykładowo pominąć polskie znaki. Nie można zapomninać o tym, że w liście e-mailowym obowiązują wszystkie reguły ortograficzne i interpunkcyjne!



Pisząc e-mail do Profesora musimy liczyć się z tym, że mimo jego nowoczesnej formy, wysyłamy oficjalne pismo w tradycyjnym rozumieniu. W nagłówku nie może więc pojawić się żadne "Witam", czy "Dzień dobry". Zawsze używamy formuł grzecznościowych typu: "Szanowny Panie Profesorze", "Szanowny Panie Dziekanie" itd. W tym miejscu przypomnę tylko, że do doktora habilitowanego zwracamy się "Panie/Pani Profesor".



Po takim nagłówku oczywiście stawiamy przecinek i zdanie w następnej linijce rozpoczynamy małą literą. Tym sposobem przeszlismy do zasadniczej części naszego listu. Zapewniam was, że każdy profesor jest bardzo zapracowaną osobą, więc pewnie nie będzie miał czasu na czytanie waszych esejów. Radzę krótko i zwięźle przedstwić temat, a ewentualne dodatkowe informacje przesłać w postaci załącznika. Takie rozwiązanie z pewnością ułatwi waszą współpracę, gdyż w razie potrzeby załącznik można łatwo zapisać albo wydrukować. Jeżeli profesor zainteresuje się twoją sprawą, będzie miał łatwy dostęp do przesłanych materiałów.



Po rozwinięciu oczywiście przychodzi czas na zakończenie. Dopuszczalne są jedynie oficjalne formy typu: "Z wyrazami szacunku" i "Z poważaniem". Po nich stawiamy przecinek i podpisujemy sie w następnej linijce. Dobrze jest pod swoim imieniem i nazwiskiem umieścic również nazwę kierunku i numer roku, na którym jesteście.


· Napisane przez B06US dnia 27 październik 2012 12:43:01· 0 komentarzy · 8105 czytań · Drukuj

Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.